090 - 12 40 45 · Telefontider: Mån - Tors: 09.00 - 19.00 · Fre: 09.00 - 17.00 · info@tenton.se

Våra pass

Namn Beskrivning
BODYBALANCE® Ett yoga-inspirerat pass med inriktning på både kropp och själ. Under en timme tränar du balans, rörlighet, styrka och avspänning. Passet innehåller yogabaserade övningar, men också övningar från Pilates, Tai-chi och Qigong.Träningsformen är ett koncept från LesMills. 55 minuter.
BODYPUMP® Effektiv styrketräning med tyngdpunkt på muskulär uthållighet. Träningen utförs med skivstänger där du själv anpassar vikten efter din egen förmåga. Bodypump är en rolig träningsform som passar alla, tränad som otränad, då du själv bestämmer belastningen. Träningsformen är ett koncept från LesMills. 55 minuter
CARDIO PLUS Ett helkroppspass med mycket energi och fokus att höja din puls!
Passet är uppbyggt av två ronder, där du successivt höjer pulsen genom funktionella helkroppsövningar, med och utan redskap. Sedan avslutas passet med en final!
Passet är koreograferat till musik med enkla övningar som kan anpassas efter din nivå. Du får möjlighet att utmana dig själv och testa en rolig och varierad konditionsträning!
CXWORX® Ett tufft, intensivt 30 minuterspass med redskap (gummiband och vikter). Där fokus ligger på funktionella övningar och att stärka främst mag- och ryggmuskulaturen.
CYKEL Cykling i grupp är mycket effektiv konditionsträning som passar de allra flesta. Fördelen är att du som deltagare styr hur hårt du vill träna, du reglerar ditt motstånd och bestämmer intensiteten. Under klassen varierar vi tempo och motstånd med backar, raksträckor och intervaller.
Testar du cykel för första gången?
kom en stund innan passet så får du hjälp att ställa in cykeln. 55 eller 45 minuter.
DIRTY LIFTING Happeningpass! Ett roligt träningspass till medryckande musik där vi växlar mellan dans och styrketräning med lätta vikter och kroppsvikt. Alla kan vara med!
MULTI-TABATA Multi-tabata är ett enkelt men tufft 40-minuters pass där hela kroppen tränas. Passet inleds med en generell uppvärmning där hela kroppen värms upp. Därefter körs själva styrke- och konditionsdelen som består av fem stationer med två enkla, tuffa och funktionella övningar per station. Varje station körs i 4 minuter med 20 sekunders arbete och 10 sekunders vila mellan. Mellan varje station är det 1 minuts vila. Ett högintensivt styrke- och konditionspass för hela kroppen!
MULTI-TRAINING Enkelt och effektivt crossfitinspirerat pass där både styrka och kondition tränas. Passet är stationsbaserat och övningarna kan utföras på både lättare och tyngre nivåer. Här har du chansen att pressa dig till max! Helkroppsträning som passar alla! 55 minuter
NYÅRS-TABATA Avsluta året med ett svettigt nyårspass i intervallform!
POWERBOX Ett kampsportsinspirerat pass med slag och sparkserier mot slagsäckar och mitsar. Ett enkelt, tufft
och roligt pass som alla kan vara med på!
SENIORCIRKEL Trygg och effektiv cirkelträning, där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner. Vi varierar mellan övningar som tränar din styrka, rörlighet och balans. Instruktören hjälper dig med inställningar/teknik så att du kan utföra övningarna på ett tryggt och effektivt sätt. Passet riktar sig till dig som är nybörjare och/eller senior.
SENIORGYMPA Skonsamt gympapass där vi varvar enkla stegkombinationer med styrkeövningar för hela kroppen. Passet riktar sig till dig som är nybörjare och/eller senior. 45 minuter
SHAKE IT! Vi ger dig dansglädje och energi! Enkla danssteg till varierad musik. Testa olika dansstilar som exempelvis funk, salsa och afro. Här har du chansen att släppa lös!55 minuter
TRUE CORE True core ger dig ny, rolig och funktionell bålträning framtagen för att du ska få ut mer av all din träning och öka ditt välmående i vardagen.
- 25 minuter funktionell bålstabilitet
- Innovativa övningar där du upplever bålens viktiga interaktion med kroppens olika delar.
- Stationsbaseradträning med kroppsvikt och varierande funktionella redskap
- Passen varierar för att ge dig bästa möjliga resultat.

Kom uppvärmd!
TRUE FOCUS Nytt namn samma pass!
True Power byter namn till True Focus.

Ta träningen till nya nivåer med dessa varierande pass där Tentons PTs sätter ihop träningsupplägg med ett fokusområde för att utveckla en specifik förmåga eller rörelse. Passen innehåller tydliga instruktioner, en ordentlig uppvärmning och goda möjligheter för personlig utveckling och lärande. Passen har olika inriktningar varje vecka så håll koll på schemat för passen som ni finner på Facebook, Instagram och i våra anläggningar!

-45 minuter

-Fokus på utförande och lärande

-Coachas och guidas av våra PTs!

-Nya inspirerande upplägg från vecka till vecka
TRUE HIT För dig som vill minimera träningstiden och maximera träningsresultaten!
Förbättra din uthållighet och boosta din fettförbränning.
- 30 minuter högintensiv helkroppsträning.
- Vi arbetar med enkla och varierande övningar i högt - tempo.
- Stationsbaserad träning där du kan lämna taktkänslan hemma.
- Arbeta med din egen kroppsvikt kombinerat med användandet av olika funktionella redskap.
- Vi undviker tekniskt svåra övningar och tunga lyft för att du ska få effektiv och säker träning samt nå bästa möjliga resultat.

Coachas och peppas att ta ut dig till max!
UTOMHUSTRÄNING HIT-inspirerat pass som genomförs utomhus.
VASALOPPSCYKEL För er som hellre ta sig an denna utmaning utan motvind och snö ge vi er chansen att på cykel ta sig igenom backar och dalar tillsammans med oss. Vid startskottet kl 08.00 börjar vi cykla mot vårt mål. Passet är uppdelat i 25 minuters block med en paus på 5 minuter där vi slår på ljudet på TV och har chans att fylla på med blåbärssoppa. Vi går i mål tillsammans med vinnaren av Vasaloppet 2018. Denna resa brukar ta ca 4 timmar. Du väljer själv om du kör hela passet eller om du väljer att gå av längs vägen.
VATTENGYMPA Skonsam och effektiv träning för hela kroppen, som kan anpassas efter din nivå och dina förutsättningar. Vi använder oss av redskap som hantlar och nudlar. 45 eller 55 minuter
YOGA FLÖDE I den här klassen fokuserar vi på dynamisk styrka, aktiv rörlighet, andning och medveten närvaro. Genom att röra oss i ett kontinuerligt flöde och sträva efter att koppla ihop andetaget med rörelserna skapar vi ökad puls och värme. Man kan också beskriva klassen som meditation i rörelse. Musik används för att guida och förstärka upplevelsen.
YOGA FOKUS Genom mjuka fysiska positioner, asanas, som vi håller statiskt bygger vi styrka och ökar kroppens flexibilitet. Vi skapar en ökad koncentrationsförmåga och balans mellan mellan kropp och sinne där fokus ligger på andning och kroppslig medvetenhet.

Producerad av Jo Kommunikation