Våra pass

Namn Beskrivning
BÅL OCH BALANS Söker du det optimala sättet att träna upp din balans på? Då ska du prova Bål & Balans där du dessutom får grymt bra bålträning. Med effektiva och roliga övningar kommer du öka din balans, bålstyrka och kroppskontroll. I Bål & Balans tränar alla deltagare i sitt eget tempo och efter egna förutsättningar.
BOX MIX Vem kunde ana att det är så kul att skuggboxas och dessutom få en riktig genomkörare för konditionen och bra uthållighet? FortGjort Box Mix är träningspasset som ger mersmak och träningsvärk från topp till tå. En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. 25 minuter senare är du ordentligt svettig, mör och glad, men längtar redan till nästa gång - Box Mix ger mersmak!
CYKEL Cykling i grupp är mycket effektiv konditionsträning som passar de allra flesta. Fördelen är att du som deltagare styr hur hårt du vill träna, du reglerar ditt motstånd och bestämmer intensiteten. Under klassen varierar vi tempo och motstånd med backar, raksträckor och intervaller.
Testar du cykel för första gången?
kom en stund innan passet så får du hjälp att ställa in cykeln. 55 eller 45 minuter.
DANSA MIX FortGjort Dansa Mix är för dig som gillar att röra dig och dansa loss till de bästa danslåtarna. Här varvas nya med gamla låtar, en skön mix av favoriter. Musiken är i centrum och dess karaktär sätter prägel på dansrörelserna. Det är högt i takt och härlig stämning på golvet!
DIRTY LIFTING Happeningpass! Ett roligt träningspass till medryckande musik där vi växlar mellan dans och styrketräning med lätta vikter och kroppsvikt. Alla kan vara med!
FUNKTIONELL TRÄNING Vill du träna en aktivitet som har "allt" då ska du välja FortGjort Funktionell Träning. Kondition, styrka, balans och rörlighet som ger dig en funktionell kropp som du kan utnyttja i vardagen. En träningsaktivitet som ger dig komplett träning på 25 minuter.
MAGE RYGG Vem har inte användning och nytta av en stark mage och rygg? En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. Stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för magen och ryggen och du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform.
MULTITRÄNING Är du på humör för något utmanande, inte svårt men svettigt, välj FortGjort Multi Träning du kommer inte ångra dig! Multiträning består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång. En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie. En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!
NYÅRS-TABATA Avsluta året med ett svettigt nyårspass i intervallform!
POWERBOX Ett kampsportsinspirerat pass med slag och sparkserier mot slagsäckar och mitsar. Ett enkelt, tufft
och roligt pass som alla kan vara med på!
PULS JYMPA FortGjort Puls Jympa är ett fantastiskt roligt och svettigt sätt att öka eller bibehålla kondition på. Dessutom får du även en högre förbränning i kroppen av de pulshöjande rörelserna och övningarna. Puls Jympa har en släng av enkla aerobic-övningar och är lika enkelt som traditionell gympa med en kreativ touch. Gillar du träning med mycket fart så har du hittat rätt!
RÖRLIGHETSTRÄNING Behöver du bli och förbli mer smidig, testa vår storfavorit "Rörlighetsträning". Var och varannan person är stel och har ont på vissa partier på kropp pga. av för mycket stillasittande och enformig rörelse. Rörlighetsträning bygger på att vi varvar dynamiska/ funktionella rörelseserier, där fokus ligger på naturlig rörelse i kroppen, med traditionella stretchövningar. Rörlighetsträning är en tacksamt att utöva, det går fort att uppnå resultat.
SENIORCIRKEL Trygg och effektiv cirkelträning, där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner. Vi varierar mellan övningar som tränar din styrka, rörlighet och balans. Instruktören hjälper dig med inställningar/teknik så att du kan utföra övningarna på ett tryggt och effektivt sätt. Passet riktar sig till dig som är nybörjare och/eller senior.
SENIORGYMPA Skonsamt gympapass där vi varvar enkla stegkombinationer med styrkeövningar för hela kroppen. Passet riktar sig till dig som är nybörjare och/eller senior. 45 minuter
SHAKE IT! Vi ger dig dansglädje och energi! Enkla danssteg till varierad musik. Testa olika dansstilar som exempelvis funk, salsa och afro. Här har du chansen att släppa lös! 55 minuter
SKIVSTÅNG Träning med skivstång är både roligt och ger mycket bra uthållighetsträning. Under passet utför du traditionella skivstångs-övningar till peppande musik. Du tränar efter egen förmåga och väljer själv hur mycket vikt du vill ha på din skivstång. Hela kroppen får en tidseffektiv genomkörare.
STEP IT! Ett 55-minuters pass med enkla steg på och runt stepbräda med fokus på kondition och rörelseglädje.
TRUE CORE True core ger dig ny, rolig och funktionell bålträning framtagen för att du ska få ut mer av all din träning och öka ditt välmående i vardagen.
- 25 minuter funktionell bålstabilitet
- Innovativa övningar där du upplever bålens viktiga interaktion med kroppens olika delar.
- Stationsbaseradträning med kroppsvikt och varierande funktionella redskap
- Passen varierar för att ge dig bästa möjliga resultat.

Kom uppvärmd!
TRUE FOCUS Nytt namn samma pass!
True Power byter namn till True Focus.

Ta träningen till nya nivåer med dessa varierande pass där Tentons PTs sätter ihop träningsupplägg med ett fokusområde för att utveckla en specifik förmåga eller rörelse. Passen innehåller tydliga instruktioner, en ordentlig uppvärmning och goda möjligheter för personlig utveckling och lärande. Passen har olika inriktningar varje vecka så håll koll på schemat för passen som ni finner på Facebook, Instagram och i våra anläggningar!

-45 minuter

-Fokus på utförande och lärande

-Coachas och guidas av våra PTs!

-Nya inspirerande upplägg från vecka till vecka
TRUE HIT För dig som vill minimera träningstiden och maximera träningsresultaten!
Förbättra din uthållighet och boosta din fettförbränning.
- 30 minuter högintensiv helkroppsträning.
- Vi arbetar med enkla och varierande övningar i högt - tempo.
- Stationsbaserad träning där du kan lämna taktkänslan hemma.
- Arbeta med din egen kroppsvikt kombinerat med användandet av olika funktionella redskap.
- Vi undviker tekniskt svåra övningar och tunga lyft för att du ska få effektiv och säker träning samt nå bästa möjliga resultat.

Coachas och peppas att ta ut dig till max!
UTOMHUSTRÄNING HIT-inspirerat pass som genomförs utomhus.
VASALOPPSCYKEL För er som hellre tar sig an denna utmaning utan motvind och snö ger vi er chansen att på cykel ta sig igenom backar och dalar tillsammans med oss. Vid startskottet kl 08.00 börjar vi cykla mot vårt mål. Passet är uppdelat i 25 minuters block med en paus på 5 minuter där vi slår på ljudet på TV och har chans att fylla på med blåbärssoppa. Vi går i mål tillsammans med vinnaren av Vasaloppet 2020. Denna resa brukar ta ca 4 timmar. Du väljer själv om du kör hela passet eller om du väljer att gå av längs vägen.
VATTENGYMPA Skonsam och effektiv träning för hela kroppen, som kan anpassas efter din nivå och dina förutsättningar. Vi använder oss av redskap som hantlar och nudlar. 45 eller 55 minuter
YIN-YOGA Vi använder oss av mycket enkla ställningarna som utförs liggandes eller sittandes. Till skillnad från de flesta andra yogastilar låter yinyogan dina muskler slappna av helt. Du stannar i varje ställning under flera minuter och praktiserar samtidigt medveten närvaro i stunden.
YOGA KRAFT FortGjort Yoga Kraft bygger på traditionella och något mer fysiskt krävande Yoga övningar. Vi arbetar i olika positioner och stannar i varje position för att utmana kroppen. Alla övningar sker i lugnt tempo och vi strävar efter att skapa en avkopplande känsla. Alla som vill Yoga, kan Yoga!

Köp gymkort